Friday 23 September 2011

Supersimpel cocosballen (NL & FR)

* retrouvez ici la version en français. 

Onlangs had ik een onweerstaanbare zin in cocosnoot. Uitgenodigd voor een Aziatisch dineetje bij vrienden, besloot ik om een er een dessertje 'aziatische stijl' van te maken. Tapioca, wat ik nog niet eerder gebruikt had, leek mij perfect te passen in dit recept.
Ik husselde wat receptjes door mekaar en voilà, een supersimpel receptje om heerlijke cocosballen te maken. Snel, makkelijk en eens iets anders dan die eeuwige chocoladetaart (hoewel dat natuurlijk ook een topper blijft) ! Laat me gerust weten wat je ervan denkt of bezorg me jullie recepten.


Ingrediënten (vooor een twintigtal cocosballetjes)
- 90 gr tapioca
- 30 cl cocosmelk
- 70 gr cassonade
- 1 snuifje zout
- 150 gram geraspte cocos
- een 20-tal nootjes 

Meng de tapioca, de cocosmelk, de cassonade, 50 gram van geraspte cocos en het zout in een kookpot. Verwarm het geheel op een laag vuurtje onder regelmatig roeren tot het mengsel dikker en deegachtig wordt (dit duurt ongeveer 20 minuten). Breng de massa over in een kom en laat afkoelen.  

Vorm met de hand kleine balletjes, steek in het midden een noot en rol de balletjes door de geraspte cocosnoot. Strooi het overschot van de geraspte cocosnoot over de balletjes.  


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...